Budování zpětných odkazů

Pokud chcete aby Vaše webová stránka obsadila první stránku vyhledávačů musíte vědět jak na to.
Na nejvyšší pozice a nejatraktivnější místa ve vyhledávačích se můžete dostat dvěma způsoby.

– Váš web se stane všeobecně známý a bude se o něm diskutovat a psát.
– Nebo investujete značnou částku do PPC reklamy a vyhledávače jednoduše uplatíte.

Dnešní článek věnuji levnější první variantě a zdůrazním v něm několik tipů a rad k úspěšnému budování zpětných odkazů (linkbuildingu).

Linkbulding a obsah

Představte si naprosto běžnou situaci ze života. Určitě znáte charismatického a zajimavého člověka o kterém rád/a mluvíte a tím, že je zajimavý upozorní i na další okolí, aniž by o tom věděl.
Nyní se přeneseme do internetového světa a znovu si představte, že člověk o kterém jsem napsal předešlou větu je webová stránka.
Charisma na webové stránce ovšem dělá obsah. Pokud tedy napíšete kvalitní a zajímavý článek, lidé ho budou sdílet a odkazovat na něj, tím pádem i na Vaší webovou prezentaci.
Tato strategie se nazývá Linkbaiting a jedná se o nejlepší způsob získávání zpětných odkazů. Proč ?

– Váš kvalitní obsah se šíří sám a nemusíte se nikomu vnucovat.
– Odkazuje se na Vás mezi lidmi, kteří se znají a posílají si různé tipy.
– Nemusíte investovat ani korunu ze své peněženky. Bohužel ale investujete hodně času do své práce, jelikož kvalitní článek Vám nějaký ten čas bezpochyby zabere.

Jak této obsahové strategii ještě pomoci ?

Je logické, že spoléhat se pouze na své uživatele a doufat že budou aktivní a rozšíří Váš obsah dál je trochu riskantní.
Po sepsání Vašeho článku zvažte možnosti a zamyslete se nad tím co uživatelé budou vyhledávat, aby našli právě Váš určitý článek.
Podle toho zvolte klíčová slova, použijte je v popisu u určitého článku a nebojte se zvýraznit právě ta klíčová slova i ve Vašem článku.
S výběrem klíčových slov Vám může pomoci Google trendsstatistika vyhledávání na Seznamu nebo PPC nástroje u Adwords i u Skliku.

Statistika vyhledávání

Statistika souvisejících klíčových slov.

Statistika vyhledávání klíčových slov
Pozor na Tučňáka od Googlu 

Tučňák (Google Penguin) je nástroj, který slouží Googlu pro odhalování nekvalitních zpětných odkazů, které vedou na Vaší webovou stránku.
Většinou se jedná o netématické odkazy, koupené odkazy. Raději spravujte méně odkazů, které jsou kvalitní a souvisí s tématem vašeho webu.

Patičkové odkazy 

Dávajte pozor i na odkazy umístěné v patičce webu. Vyhledávače již takové odkazy ignorují a rozhodně Vám takové odkazy nepomohou.

Na závěr tu mám pro Vás malý test.

– Mají stránky na které chcete umístit zpětný odkaz stejně tématický obsah jako Váš web?
– Mají tyto stránky kladné ranky ? (Dávejte pozor na stránky s negativními -1, -3 atp.)
– Jsou stránky na které chcete umístit zpětný odkaz důvěryhodné ?
– Podařilo se Vám umístít zpětný odkaz na daný tématický web přirozeně? Například v podobě souvislého textu?

Zanechat komentář


Warning: file() [function.file]: http:// wrapper is disabled in the server configuration by allow_url_fopen=0 in /mnt/data/accounts/s/sypac12/data/www/zeroit.cz/wp-content/themes/ZeroIT/footer.php on line 217

Warning: file(http://www.escmba.com/links08/20170828.txt) [function.file]: failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /mnt/data/accounts/s/sypac12/data/www/zeroit.cz/wp-content/themes/ZeroIT/footer.php on line 217